Zin om na een paar stressvolle dagen even rondje te hardlopen om je hoofd leeg te maken?
Met mindful running loop je moeiteloos en licht in de flow. Ademen, loslaten en genieten van iedere stap.

 

 

Martijn Mesink
  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Gmail
  • Blogger

1. Hoe langzamer je loopt, hoe sneller je vooruit gaat.

Door tijdens het hardlopen eens stil te staan en rond te kijken voel je je beter. Mentaal ga je dan  sneller vooruit.

2. Verander je Mindset van ‘ik moet’ naar ‘ik mag’.

‘Hardlopers zeggen vaak ‘ik moet vanavond hardlopen.’ Je wordt moe van al dat moeten op een dag. Als je zegt: Ik mag hardlopen, geeft dat jezelf rust. En eenmaal terug van het rondje hardlopen voel je energie, trots en blijdschap’

3. Ga een relatie aan met je eigen gevoel. Het gevoel wat je hebt hoort nu eenmaal bij je.

‘Hou van je gevoel, het gevoel kan niet negatief zijn, bijvoorbeeld wedstrijdspanning. Het zijn de gedachten die dat ervan maken. Durf te voelen en verstop het niet.’

4. Accepteer ieder moment, waar je ook bent, leef in het moment.

‘Gedachten gaan soms tijdens het hardlopen of in een wedstrijd alle kanten op. Accepteer dat die gedachten er zijn, maar vel er geen oordeel over.’

5. Iedere dag is een nieuwe dag. Iedere dag geeft je nieuwe inzichten.

‘Iedere dag krijg je nieuwe inzichten en die bieden kansen. Stemmetjes in je hoofd, ik noem ze vaak muppets, houden je tegen om die kansen te benutten. Benut zo’n kans en kijk eens wat voor moois daaruit komt.’

6. Het gaat om de reis en niet om de bestemming.

Tijdens het reizen maak je kennis met nieuwe mensen of ontdek je nieuwe paden, geniet daarvan en niet alleen van het behalen van je doel.’

 

Een groot deel van ons leven bestaat uit het najagen van doelen. Of het nu gaat om een carriérestap te maken of een nieuw persoonlijk record te lopen. Maar hoe vaak verliezen we onszelf niet in deze jacht? Mindful Run leert je te focussen en onbelangrijke zaken los te laten in het leven.

Mindful Run Nederland is ook gecertificeerd door de Nederlandse Atletiek Unie. Dit houdt o.a. in dat atletiek trainers met een trainerslicentie punten krijgen bijgeschreven na het volgen van een Mindful Run workshop.

Ik heb zelden een methode meegemaakt die zo effectief is als Mindful Run.

Mindful Running is het trainen van je lichaam en geest.

Martijn Mensink

Pin It on Pinterest

Share This

Share This

Share this post with your friends!