Wat is Mindful Run?

Mindful Run is hardlopen zonder prestatie druk en leren binnen je eigen grenzen blijven.

Mindful Run Alkmaar gebruikt in al haar activiteiten de combinatie van mindfulness, ademhalingstechnieken, yoga, meditatie met hardlopen en/of wandelen met als resultaat

MINDER STRESS en MEER ENERGIE. 

Wil jij leren hardlopen zonder prestatiedruk en genieten van het moment in de natuur en leren binnen je eigen grens te blijven door goed naar je eigen lichaam te luisteren? Of het plezier in hardlopen weer terugvinden? Misschien wil je na een blessure opnieuw starten vanaf de basis.

Dus met de juiste loophouding en ademhaling om zo uiteindelijk je uithoudingsvermogen te vergroten en de kans op blessures te verkleinen.

Heb jij soms moeite met ontspannen? Is je hoofd vaak vol? Wil je even tijd voor jezelf door in groepsverband lekker naar buiten te gaan om te bewegen? Wil je graag werken aan balans in je hoofd en hart en ook nog werken aan je conditie?

Dan is Mindful Run iets voor jou. Mindful Run, gecombineerd met invloeden uit de yoga, ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen en meditatie. Deze oefeningen zijn geïntegreerd in een run van ongeveer 1,5 tot max 3 km per les van 1,5 uur. Het is een veilige, effectieve manier om je gezondheid en fitheid te verbeteren, zowel geschikt voor beginnende als gevorderde hardloper van alle conditieniveaus.

Spreekt de combinatie van hardlopen en mindfulness met invloeden uit de yoga en meditatie jou aan of wil je het eens ervaren, schrijf je dan in.

Wat is Mindful Walk? 

Mindful Walk leert je vanuit je hart te lopen.  Het laat je kennis maken met de verschillende facetten van bewegen en leert je te luisteren naar je eigen lichaam. Bewustwording van je eigen houding, aandacht bij het lopen en de kracht en energie van je lichaam voelen. Hierdoor ben je in staat om je hoofd leeg te maken en te genieten van het moment.

In alle activiteiten wordt de combinatie van Mindfulness, Ademhalingstechnieken en bewegen gebruikt. De tools die Mindful Walk je meegeeft, zijn eenvoudig toe te passen in je werk en privé leven.

Mindfulness: Een mindful walk kan niet zonder mindfulness, het bewust aandacht brengen naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Door in het “hier en nu” te zijn, kun je je hoofd leeg maken.

Ademhalingstechnieken: Ademhalingstechnieken moeten een gezonde ademhaling te bevorderen. Veel mensen ademen verkeerd waardoor ze veel te veel energie verbruiken. Het gevolg daarvan kan zijn vermoeidheid, snel buiten adem zijn of zelfs chronische hyperventilatie. Mindful Walk gebruikt de neusademhaling.

Hoe langzamer en hoe minder je inademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt.  Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond – ook tijdens het lopen.

Bewegen: Bewegen heeft effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig bewegen helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen.

Pin It on Pinterest

Share This